Sfaturi si pareri despre alimentatie in perioada sarcinii

Femeile incep sa isi faca o multime de griji in momentul in care afla ca sunt insarcinate, unul dintre aspecte fiind cel care tine de alimentatie in perioada sarcinii. Atat timp cat nu exista nicio restrictie din partea medicului ginecolog, viitoarele mamici ar trebui sa aiba o dieta echilibrata, fara niciun fel de exces care ar putea sa le dauneze grav sanatatii.

Idei de alimentatie in perioada sarcinii

In general, se pot consuma cele mai multe lucruri in timpul sarcinii, dar exista si unele alimente care se recomanda a fi evitate, deoarece exista riscul de a afecta dezvoltarea copilului. Unele branzeturi, anumite tipuri de peste si cateva preparate din carne, de exemplu sunt trecute de lista produselor interzise.

  • Ouale sunt o sursa foarte buna de nutrienti si sunt usor de preparat, insa femeile insarcinate ar trebuie sa stie ca ouale trebuie sa fie atent gatite. Ele nu se consuma sub nicio forma crude pentru ca exista riscul infectarii cu bacterii periculoase care pot pune in pericol evolutia sarcinii. Maioneza sau ouale ochiuri prajite ar trebui consumate abia dupa cele 9 luni de sarcina.
  • Lactatele sunt, de asemenea, o sursa buna de calciu, care, impreuna cu vitamina D, sunt importante pentru oase si dintii puternici. Gravidele ar trebui sa aleaga versiuni cu un continut scazut de grasimi. Mai mult decat atat, laptele sau branza trebuie sa fie pasteurizate pentru a evita orice pericol asa ca produsele existente in marile magazine sunt cea mai sigura sursa de aprovizionare.
  • Cel putin odata pe saptamana ar trebui sa se consume peste datorita continutul ridicat de Omega 3. Somonul, macroul si lupul de mare sunt cateva dintre speciile care nu ar trebui consumate in aceasta perioada din cauza mercurului.

In cea mai mare parte a sarcinii, femeile nu trebuie sa manance mai mult decat ar fi mancat inainte. Persoanele active vor avea probabil nevoie de doar 200 de calorii in plus in al treilea trimestru, insa nu ar trebui sa se exagereze cu mancarea pe principiul conform caruia in aceasta etapa a vietii se mananca pentru 2 persoane.

Leave a Comments

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.