Scurt istoric al automobilelor

Spre deosebire de multe alte inventii majore, ideea originala a automobilului nu poate fi atribuita unui singur individ. Ideea a aparut cu mult inainte de a fi inregistrata. In 1760, un cleric elvetian, J.H. Genovis, a sugerat sa monteze mici mori de vant pe un cart, folosind astfel puterea vantului pentru a misca rotile.

Alti inventatori au considerat ca o masina ar putea fi pusa in miscare cu ajutorul unui sistem de functionare asemanator ceasurilor. In 1748, Jacques de Vaucanson din Paris a demonstrat ca acest lucru este posibil.

Se crede ca motorul cu aer a aparut prin contributia unui fizician german din secolul XVII, Otto von Guericke. Acesta a inventat o pompa de aer si a fost primul care a facut pistoane metalice, cilindri si tije de legatura, componentele de baza ale unui motor cu piston. In aceeasi perioada, un inventator olandez, Christiaan Huygens, a produs un motor care a functionat prin presiunea aerului produsa de explozia unei incarcaturi de pulbere. Denis Papin din Franta a construit un motor model pe principiul vidului, folosind condensul de abur pentru a produce vidul.

Propulsia cu aburi a fost inventata inca din secolul al XVI-lea, iar in 1678, Ferdinand Verbiest, un misionar belgian iezuit in China, a realizat un model de motor bazat pe un principiu care sugereaza turbina moderna.

In secolul al XVIII-lea, un om de stiinta francez, Philippe Lebon, a brevetat un motor cu gaz de carbune si a facut prima sugestie de aprindere electrica. In Paris, Isaac de Rivas a facut primul vehicul alimentat cu gaz in 1807. Motorul sau a folosit gazul de hidrogen drept carburant, aprinderea fiind operata manual.

Deceniul 1925-1935 era notabil nu numai pentru aparitia unor automobile noi, ci si pentru constructia multor vehicule mari. Un exemplu in acest sens este Rolls-Royce. Prabusirea bursei din 1929 a semnalat apusul automobilelor de lux. Dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, chiar si Rolls-Royce si-a abandonat politica de a produce sasiuri personalizate si a oferit un sedan standard accesibil tuturor.

Dupa aceasta perioada lucrurile au inceput sa se schimbe in sensul ca industria a explodat, stilul de viata si nivelul de trai au crescut, situatie care s-a transformat in raiul inginerilor si inventatorilor. Au inceput sa se produca din ce in ce mai multe masini, de diverse dimensiuni si modele, cu dotari din ce in ce mai moderne, iar in zilele noastre oricine isi poate alege masina dorita conform nevoilor si dorintelor personale.

Leave a Comments

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.