Fiscalizarea caselor de marcat, ce este si cum se realizeaza?
Odata incepute demersurile pentru deschiderea unei afaceri, in special una de comert, urmatorul pas este cumpararea unei case de marcat noi. Aceasta este esentiala pentru desfasurarea activitatii, fiind necesara atat pentru tinerea gestiunii vanzarilor, cat si pentru o modalitate de control si fiscalizare a incasarilor.
Detinerea unui astfel de echipament electronic, de catre comercianti, este impusa prin lege, iar cei care nu se supun prevederilor acesteia, pot fi sanctionati pe masura infractiunii, riscand de la amenda pana la inchisoare.
De unde pot fi cumparate case de marcat noi, omologate?
Tinand cont ca aceste case de marcat sunt utilizate pentru colaborarea cu institutiile statului, este important ca acestea sa fie cumparate numai de la dealeri autorizati, cum este si CaseDeMarcat.eu.
Pe langa furnizarea aparaturii fiscale necesare pentru demararea activitatii comerciale si care se incadreaza in normele impuse de autoritatile fiscale, acestia ofera si servicii adiacente, foarte utile antreprenorilor. Astfel ca, un reprezentat al firmei de la care s-a cumparat casa de marcat se va ocupa de instalarea, fiscalizarea si instruirea personalului pentru utilizarea aparaturii respective.
Case de marcat noi | Case de marcat cu jurnal electronic | CaseDeMarcat.eu
In plus, clientii acestor firme de pot beneficia si de garantie sau servicii de service, in caz de nevoie, pentru echipamentele cumparate de la acestea.
Ce inseamna fiscalizarea caselor de marcat?
Procesul de fiscalizare a caselor de marcat se refera, de fapt, la inregistrarea acestora la institutiile fiscale (ANAF), pentru a fi luate in evidenta. Indiferent ca este vorba despre case de marcat obisnuite sau de case de marcat cu jurnal electronic, toate acestea trebuie sa fie inregistrate la institutiile fiscale din zona arondata, inainte de a fi puse in functionare.
Birocratia este, si in acest caz, una destul de stufoasa, insa avantajul este acela ca cererea pentru inscrierea caselor de marcat se poate face atat fizic, de catre proprietarul afacerii sau de un reprezentat al firmei de la care a fost achizitonata casa de marcat, cat si online, aceasta fiind cea mai rapida metoda.
In urma inregistrarii casei de marcat la fisc, aceasta va primi un numar unic de inregistrare – NUI – care este individual, pentru fiecare astfel de aparat fiscal.