De ce este necesara publicitatea micilor afaceri?

Daca iti doresti ca lumea afacerilor sa fie una din prioritatile tale, publicitatea trebuie sa fie aspectul pe care sa te concentrezi cel mai tare. Indiferent de marimrea corporatiei tale, pentru ce motiv ai inceput aceasta afacere, doar pentru un venit suplimentar ori sa reprezinte singurul venit, publicitatea este extrem de importanta – in caz contrar, daca nimeni nu este constient de existenta ta, nu iti vor folosi serviciile sau nu iti vor cumpara produsele. Mai jos vei gasi cateva motive pentru care publicitatea este vitala pentru micile afaceri:

  • Constientizare

Publicitatea este necesara micilor intreprinderi deoarece ea face cunoscute serviciile sau produsele oferite de tine. Fie ca faci vanzari directe, fie ca detii o firma mica alcatuita din cativa angajati, a-ti face afacerea cunoscuta este un element din ecuatia succesului. Nu este un secret ca vanzarile sunt un joc de serie – cu cat vrei mai multe vanzari, cu atat ai nevoie de o expunere mai mare.

  • Credibilitate

Credibilitatea este un factor esential, iar publicitatea poate ajuta enorm la construirea ei. Cand o publicatie respectata iti expune intr-un mod bun produsele sau serviciile oferite de tine, creeaza o stampila mare de apropare vazuta de lume. Atunci cand clientii au citit lucruri pozitive despre compania ta, sentimentul de incredere in brand-ul tau creste considerabil.

  • Supravietuire

Dupa ce te-ai facut cunoscut si ti-ai facut un renume bun, este necesar sa mentii acest mediu pentru ca vestile despre produsele ori serviciile tale sa continuie sa se raspandeasca. Ai nevoie de supravieturire daca doresti sa ramai in acest segment de afaceri, ori vei avea parte de un singur succes.

Modalitati de a atrage atentia asupra ta

Publicitatea este un lucru folosit de foarte mult timp, dar informatiile ce sunt difuzate prin stiri vor fi mereu mai credibile decat anunturile platite. Un lucru este cert – intotdeauna publicitatea va fi ravnita. Dar atunci cand vine vorba de a-ti face reclama, le poti atrage asupra ta, atat pe cea pozitiva, benefica firmei tale, cat si pe cea negativa, care iti strica imaginea afacerii. Sunt diferite moduri de a atrage atentia asupra ta intr-un mod pozitiv:

  • Relatii mass-media – Sa nu iti fie teama sa construiesti relatii cu jurlanistii, reporterii, editorialistii ori bloggeri. Cel mai bun mod de a incepe este prin a identifica persoanele care scriu lucruri pozitive despre munca depusa de tine si sa te familiarizei cu activitatea lor prin a le citi artoclele publicate – in acest fel vei crea o baza a viitoarei relatii dintr voi. Apoi, atunci cand un jurnalist va avea de scris un articol si va sti ca tu te potrivesti cu cerintele sale, cu siguranta te va cauta.
  • Crearea stirilor – Este posibil, ca parerile unui jurnalist sa fie contrastante cu cele ale unei companii – ceea ce unuia i se pare o stire fara valoare, pentru celalalt poate insemna o stire de actualitate. Poti genera interes prin crearea unui continut ce atrage curiozitatea tuturor.
  • Communicate de presa – O tactica ‘de moda veche’, anunta prin comunicate de presa ceea ce o companie si-ar dori sa se faca cunoscut. In contemporaneitate, aceasta metoda nu pare a fi foarte eficienta pentru ca jurlanistii, ori cel putin o parte din ei, sa atraga publicitatea asupra unei firme. Cu toate acestea, in cazul in care un articol este scris gresit, niciodaca nu va reusi sa transmita intocmai eforturile unei companii.
  • Crearea legaturilor – Dupa ce s-a intocmit un comunicat solid de presa, poti obtine o expunere mai mare prin a-l distribui prin toate mijloacele posibile. Un anunt ce a fost optimizat pentru motoarele de cautare, iti poate oferi o valoare mai mare pe termen lung.

In cazul in care nu doresti ca lucrurile sa ia o alta intorsatura si sa atragi atentia asupra ta intr-un mod negativ, ar trebui sa te feresti de:

  • Greseli de ortografie si gramaticale – Pentru a nu exista riscul ridicularizarii ori a trecerii imediate cu vederea peste articolele aferente firmei tale, ar fi bine sa verifici ca acestea sa nu contina greseli gramaticale ori de ortografie. De regula, lumea nu numai ca nu ofera nici o importanta unui articol scris prost, dar isi creeaza si o parere proasta despre firma.
  • Ce pot declansa mediile sociale – Zicala ‘Nu exista o publicitate proasta’ a putut fi aplicata pana la dezvoltarea mediilor sociale. Intreprinderile care doresc sa evite o astfel de publicitate proasta, ce este cosmarul fiecarui director, trebuie sa acorde mai multa atentie la ceea ce fac si ce spun angajatii si clientii firmei in mediul social. Dar, nici sa nu duca acest lucru la extrem, deoarece si lipsa informatiilor din mediile sociale poate fi un aport negativ asupra reputatiei publice a unei companii.

Leave a Comments

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.