Cele mai bune surse de vitamine pentru vegetarieni

Alimente si vitamine benefice

Vitaminele sunt niste compusi esentiali, care permit functionarea in parametri normali a organismului nostru. Cele mai multe dintre acestea nu sunt produse de organism si de aceea este nevoie sa le obtinem in mare parte din fructe si legume.
Trebuie sa stim ca vitaminele nu sunt niste substante complementare in nutritia noastra, ci sunt niste compusi care au un rol foarte important in sanatatea noastra, fara de care functionarea organismului nu s-ar putea dasfasura in mod corespunzator. In lipsa lor apar numeroase manifestari neplacute, de la matreata si vanatai greu de vindecat, pana la parodontoza, afectiuni ale pielii si ale ochilor, care ne influenteaza viata in mod negativ. Totusi, aportul de vitamine trebuie sa fie unul echilibrat, pentru ca atat deficienta cat si excesul pot conduce la probleme de sanatate.

Care sunt alimentele care furnizeaza cele mai importante vitamine

Astfel, vitamina A sau Retinolul, are un rol esential in mentinerea calitatii pielii, in cresterea si dezvoltarea oaselor, in imunitate si are un rol antioxidant. Ochii sunt foarte influentati de existenta acestei vitamine si sunt primii care sufera in cazul unui deficit de vitamina A.

Putem extrage aceasta vitamina din fructe si legume verzi (varza, spanac, broccoli, salata verde), din cele portocalii si galbene (portocale, morcovi, piersici, cartofi dulci etc.).

Complexul de vitamine B integreaza o serie de compusi ce joaca un rol esential in dezvoltarea organismului, apoi in metabolizarea carbohidratilor, a grasimilor si proteinelor. In timpul perioadei de crestere copiii au nevoie de un supliment de vitamine B, care ajuta si la mentinerea sanatatii si functionarii inimii, precum si a sistemului digestiv.

Putem gasi aceste vitamine in mod natural in spanac, nuci, fistic, cereale integrale, paine si drojdie, nuci, susan si majoritatea oleaginoaselor. Vitamina B3 o putem asimila prin consumul de legume verzi, rosii, morcovi, banana, avocado sau ciuperci. S-a constatat ca deficienta de vitamina B5 conduce la albirea parului si de aceea ea a fost introdusa in formulele unor sampoane si produse de ingrijire a parului.

Vitamina C este esentiala pentru intretinerea si regenerarea tesuturilor. O putem extrage din fructe si legume, de la citrice, fructe de padure si prune, pana la varza, conopida sau spanac.

Leave a Comments

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.