Beneficiile pentru sanatate ale conopidei

Conopida este o leguma extrem de sanatoasa – o sursa semnificativa de nutrienti. De asemenea, contine compusi vegetali unici care pot reduce riscul aparitiei mai multor boli, inclusiv boli de inima si cancer. In plus, asigura foarte usor pierderea in greutate si este extrem de usor de adaugat in dieta.

Iata cateva beneficii de sanatate ale conopidei:

  • Contine multi nutrienti

Profilul nutritiv este destul de impresionant. Conopida contine putine calorii, dar este bogata in vitamine. De fapt, conopida contine aproape toate vitaminele si mineralele de care oamenii au nevoie.

  • Bogata in fibre

Conopida este bogata in fibre, ceea ce este benefic pentru sanatatea generala. Exista 3 grame de fibre intr-o cana de conopida, ceea ce reprezinta 10% din nevoile zilnice.

Fibra este importanta deoarece hraneste bacteriile sanatoase din intestin – care ajuta la reducerea inflamatiei si la promovarea sanatatii digestive.

  • Sursa buna de antioxidanti

Conopida este o mare sursa de antioxidanti, care protejeaza celulele de radicalii liberi nocivi si inflamatii. Similara cu alte legume crucifere, conopida este deosebit de bogata in glucozinolati si izotiocianati, doua grupuri de antioxidanti care s-au dovedit a incetini cresterea celulelor canceroase.

  • Poate ajuta la pierderea kilogramelor

In primul rand, are un continut scazut de calorii, cu doar 25 de calorii pe cana, asa ca se poate consuma mult fara a lua in greutate. Poate servi, de asemenea, ca un inlocuitor scazut de calorii pentru alimentele bogate in calorii, precum orezul si faina.

  • Alternativa cu continut redus de carbohidrati la cereale si leguminoase

Conopida este incredibil de versatila si poate fi folosita pentru a inlocui cerealele si leguminoasele din dieta. Nu numai ca este o modalitate fantastica de a creste aportul de legume, dar este, de asemenea, de ajutor in special pentru cei care urmeaza diete cu continut scazut de carbohidrati.

Acest lucru se datoreaza faptului ca aceasta este semnificativ mai mica in carbohidrati decat boabele si leguminoasele. De exemplu, o ceasca de conopida contine 5 grame de carbohidrati. In acelasi timp, o ceasca de orez contine 45 de grame de carbohidrati – de noua ori mai mult decat cantitatea de conopida.

Leave a Comments

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.