Aportul nutritiv in diete sanatoase

Exista anumite diete extreme, dar toti avem nevoie de un echilibru de proteine, grasimi, carbohidrati, fibre, vitamine si minerale in dietele noastre pentru a sustine sanatatea organismului. Nu este nevoie sa eliminati anumite categorii de alimente din dieta ci, mai degraba, sa selectati cele mai sanatoase optiuni din fiecare categorie.

O dieta echilibrata este esentiala pentru sanatatea noastra generala.

Proteine

Proteinele ne dau energie si sustin functia cognitiva. Prea multe proteine pot fi daunatoare persoanelor cu afectiuni renale, insa cele mai recente cercetari arata ca multi dintre noi avem nevoie de proteine de inalta calitate, mai ales pe masura ce imbatranim. Asta nu inseamna ca trebuie sa consumam mai multe produse de origine animala – o varietate zilnica de surse de proteine pe baza de plante poate asigura organismului toate proteinele esentiale de care are nevoie.

Grasimi

Nu toata grasimile sunt la fel. In timp ce grasimile rele pot creste riscul de imbolnavire, grasimile bune va protejeaza creierul si inima. De fapt, grasimile sanatoase – cum ar fi Omega-3 – sunt vitale pentru sanatatea fizica si emotionala. Intelegerea modului in care sa includeti mai multe grasimi sanatoase in dieta va poate ajuta sa va imbunatatiti starea de spirit si chiar sa va micsorati talia.

Carbohidrati

Carbohidratii sunt una dintre principalele surse de energie ale organismului. Dar cele mai multe ar trebui sa provina din carbohidratii complexi, nerafinati (legume, cereale integrale, fructe).

Fibre

Consumul de alimente bogate in fibre dietetice ( fructe, legume, fructe cu coaja lemnoasa si fasole) va poate ajuta sa va mentineti greutatea si sa scapati de riscul aparitiei bolilor de inima, accident vascular cerebral si diabet. De asemenea, va poate imbunatati textura pielii si chiar va poate ajuta sa pierdeti in greutate. In functie de varsta si sex, expertii in nutritie recomanda consumul a cel putin 21 pana la 38 de grame de fibre in fiecare zi pentru o sanatate optima. Din pacate, majoritatea dintre noi nu consuma nici macar jumatate din aceasta cantitate.

Calciu

Corpul utilizeaza calciu pentru a mentine oasele si dintii sanatosi, pentru a trimite mesaje prin sistemul nervos si pentru a regla ritmul inimii. Pe langa faptul ca poate duce la osteoporoza, un nivel insuficient de calciu poate contribui, de asemenea, la anxietate, depresie si dificultati de somn. Oricare ar fi varsta sau sexul, este vital sa includeti alimente bogate in calciu in dieta, sa limitati consumul alimentelor care diminueaza nivelul de calciul si sa consumati suficiente alimente bogate in magneziu si vitaminele D si K pentru a ajuta calciul sa-si faca treaba.

Leave a Comments

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.