Pastele in alimentatia copilului – pro sau contra?

Pastele in alimentatia copilului sunt esentiale si chiar recomandate de majoritatea medicilor pediatri datorita continutului de fibre si minerale. Un astfel de produs ajuta la cresterea si dezvoltarea armonioasa a corpului unui copil. In general, acestia se bucura de orice preparat pe baza de paste datorita texturii moi, dar si a gustului unic. Ei pot incepe sa consume pastele inca de la varsta de 6 luni, insa parintii trebuie sa aleaga variante usor de prins (fusilli, penne).

Economic si usor de gatit, pastele sunt o sursa buna de vitamine si minerale. Valoarea lor nutritiva variaza in functie de imbogatirea sau prezenta cerealelor integrale. Cu toate acestea, toate au un singur lucru in comun: sunt hranitoare, deoarece contin carbohidrati buni care dau energie pentru copii.  Pe de alta parte, o farfurie simpla de paste nu poate fi considerata sub nicio forma o masa completa. Pastele trebuie sa fie insotite de legume (in sos sau bucati), dar si de carne, peste sau leguminoase pentru a forma o masa echilibrata.

Pastele in alimentatia copilului – tipuri de produse

  • din grau integPastele fainoase ral ar trebui oferite cat mai des, deoarece contin cele mai multe fibre alimentare. Acestea contribuie la sanatatea cardiovasculara si digestiva, inclusiv la reducerea riscului de constipatie. Spre deosebire de pastele albe, pastele integrale nu sunt fortificate cu vitamina B si fier, dar chiar si asa, pastele integrale din grau sunt o alegere mult mai buna, deoarece contin in mod natural mai multi nutrienti, inclusiv fibre dietetice.
  • Pastele albe imbogatite cu fibre cresc aportul zilnic de fibre deoarece contin inulina, o fibra alimentara solubila. Cu toate acestea, inulina nu ar oferi aceleasi beneficii asupra sanatatii cardiovasculare si regularitatii intestinale ca si fibrele insolubile asa ca ar trebui evitate cel putin in primul an de viata.
  • Pastele din ou, fie proaspete sau uscate sunt o alegere buna deoarece ofera mai multe proteine decat pastele albe. Cu toate acestea, sunt alcatuite din faina alba, nu grau integral asa ca pentru a corecta continutul scazut de fibre, ar trebui sa fie insotite de legume.

Pastele care ar trebui evitate pe cat posibil sunt cele deja preparate sau cele din conserve pentru ca au un continut ridicat de sare, aditivi alimentari si coloranti, acestea nefiind o alegere sanatoasa pentru cei mici.

Leave a Comments

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.